Bono a The Edge: Album ještě není hotové

4. února 2014 v 21:31 | goldschmidchen |  Novinky
Po eufórii, kterou U2 vyvolali svou písní Invisible přichází menší vlažná sprcha. O co jde? Bono byl dnes hostem v Zane Lowes Radioshow (KLIK) na BBC1. Pozvali si ho kvůli vydání písničky Invisible. Zpěvák vyjádřil své potěšení, že si písničku Invisibe stáhlo 2,5 milionu posluchačů (z toho 1 milion během neděle) a těší jej, že stále je hodně fans, kterým U2 příjdou zajímaví.

Ohledně vydání alba, tour apod. ale zpěvák mlžil a mlžil. Album je podle něj ještě nedodělané a bude se na něm pracovat ještě několik měsíců (nikoliv dva měsíce, jak dnes kolovalo po internetu - viz rozhovor s The Edgem), kompilace zatím ještě nemá ani název. Ohledně tour - Bono a spol by se rádi vrátili do hal (takže si začněte pomalu šetřit peníze, jelikož lístky budou stát za to), protože to by přesně odráželo atmosféru alba, které je "under construction". Bono zmínil i O2 Arénu (ne tu v Praze, ale v Londýně). Shrnutí celého interview najdete na Rollingstone.com.

V ten samý den se The Edge objevil na BBC Radio 2 v pořadu Jo Whileys Radioshow. The Edge nebyl (co se alba týká) více konkrétní, než Bono. Podle kytaristy však v létě určitě nebude mít žádnou dovolenou (práce na albu) a ke konci roku budou mít U2 prý hodně práce (promotour?). Rozhovor si můžete poslechnout ZDE.

UPDATE: Rozhovor s Edgem

O novém albu: "Chceme udělat tvrdou nahrávku...myslím tím intelektuálně tvrdou, syrovou, ale zároveň přesvědčivou. Myslím si, že Invisible je typickým reprezentatnem mnoha nových věcí, které se snažíme dát na album."

Více o novém albu: "Je to o návratu k hudbě, která nás inspirovala. Je to syrové, s kytarovými rify, s německým vlivem (Kraftwerk)."

O vydání alba: "Nemáme přesný termín vydání, ale řeknu to takhle: Nebudu mít moc dovolené v létě, protože budu mít celkem dost práce."

O názvu alba: "Z posledního pracovního názvu se pomalu klube jméno, které (doufejme) brzy oznámíme."

O tour: "Na konci roku budu 'pretty busy'."
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jasmin Jasmin | 4. února 2014 v 21:36 | Reagovat

Né, tohle číst nechci...ani komentovat to nechci :P

2 ADU2 ADU2 | 4. února 2014 v 22:27 | Reagovat

Páči sa mi odsek "O novém albu" a "Vice o novém albu". Myslím ,že si chalani tentoraz  vybrali dobrý smer. A nie nejaké experimentíky s africkou hudbou (NLOTH).

3 Dano Dano | 4. února 2014 v 22:28 | Reagovat

tak snad na podzim to vydají

4 Panedge Panedge | E-mail | 5. února 2014 v 8:36 | Reagovat

Na můj vkus to trvá už moc dlouho a jestli to chtěj vydat na podzim,tak to znamená,že nemaj pořádně nic hotovýho....

5 Lukáš B Lukáš B | 5. února 2014 v 9:29 | Reagovat

Jen ať kluci nespěchaji, všichni rádi počkáme. Je to jejich dítě, ne naše, tak do toho furt nerejpejte... Aspoň máme téměř jistotu že letos tour v Evropě nebude, tak si můžeme v klidu odkládat penízky. No a já si letos zajdu na B. Adamse, 30 Seconds to Mars, Lucie a na podzim snad zase Hurts (pro mě velice mile překvapeni na hudební scéně).

6 Jasmin Jasmin | 5. února 2014 v 10:42 | Reagovat

[4]: Souhlas s Panedge, trvá to už dlouho. S deskou nás natahují od loňského podzimu, že teda před Vánoci ještě ne, snad jaro 2014, teď zase až podzim 2014. WTF?

7 fru2 fru2 | 5. února 2014 v 12:05 | Reagovat

[5]: souhlas s Lukášem. Kluci nás určitě schválně nenatahuji a myslím, že důkazem toho je i Invisible, kterou vydávat nemuseli, ale chtěli nám tím také ukázat, ať se nebojíme, že makají a že ma smysl čekat. Každý by si přál album hned, ale pokud se jim povede opravdová bomba, kdo pak bude vzpomínat na ty nervy a to čekání (no pár popichovačů se najde vždycky, hihi). Užívejte si svých blízkých, sluníčka, jiné hudby, koncertů a buďte trpěliví, to album jednou vyjít musí. A když to nebude stát za to, pak to bude konec U2, ale Invisible nám dává naději :-)

8 miska miska | 5. února 2014 v 12:06 | Reagovat

To čekání už mi teď přijde nekonečný :(

9 Acrobat Acrobat | 5. února 2014 v 13:15 | Reagovat

Mne je to uplne jedno ci to vydaju za dva,alebo za osem mesiacov. Kludne si pockam ;-)

10 ADU2 ADU2 | 5. února 2014 v 13:34 | Reagovat

[7]: Súhlasím s fru2. Na niečo to bude. Chcú spraviť niečo veľké , a na to treba čas. Invisible má už teraz dobré štatistiky. Čakajme :)

11 Happy24 Happy24 | 5. února 2014 v 13:52 | Reagovat

6: že to natahujou od loňského podzimu? Od NLOTH, která vyšla v únoru 2009, tedy přesně před pěti lety, Bono tvrdí, že mají v podstatě hotových nkolik alb :-)
Na začátku devadesátých let jsem ještě U2 neposlouchal, takže nevím, jaká byla kampaň před AB, ale silně pochybuju, že pět let dopředu troubili do světa, jakou chystaj převratnou desku (kterou skutečně udělali). Ani před POPem (to jsem je začal poslouchat) si neuvědomuju žádnou velkou masáž. (Fakt je, že důležitou roli hraje internet a ten v té době ebyl to co dnes). Ani před ATYCLB, což byla skvělá deska.
Tenhle styl verbální kampaně začali před HTDAAT, která se s předchozími nedá srovnat, s řečmi o hudbě, jakou ještě nikdo neslyšel, přitvrdili u No Line, která není špatná, ale ani ta se s těmi jmenovanými srovnat nedá a nyní to zas posunuli o level dál. Takže se docela bojím.
Invisible se mi upřímně řečeno celkem líbí, ale žádná nesmrtelná pecka to není. To, že U2 znějí čím dál tím víc jako Coldplay za revoluci fakt nepovažuju. Důležitý je tohle - je potřeba tělat hudební revoluci a přicházet s převratnýma harávkaka? Myslím, že v jejich věku to 1. není potřeba a hlavně za 2. to vůbec není reálné. Kdyby si nechali všechny ty bonmoty okolo, kterým stoprocentně nedostojí, a vydali prostě slušné album, bylo by to, myslím, lepší.

12 mil mil | 5. února 2014 v 17:05 | Reagovat

uz to vazne prehaneji,uz 5 let melou o novym albu a porad to oddalujou,stejne to zadna hudebni revoluce nebude a souhlasim ani neni potreba,timhle si akorat skodi,navic souhlasim posledni 2 pisnicky zneji jako Coldplay coz opravdu revoluce neni...reci o inspiraci Ramones a Kraftwerk jsou smesny stejne to bude znit jako typicky U2 tak at to vydaji a je to,vuci fanouskum to neni fer,neznam kapelu ktera by takhle porad dokola oddalovala vydani alba,nevim jestli je to k smichu nebo k placi ale uz je toho dost,driv min mluvili a o to lepsi a prevratny album vydali,ted porad slibujou nesplnitelny,uz me to stve a to U2 miluju

13 xxx xxx | 5. února 2014 v 18:21 | Reagovat

dobra sprava nech makaju lebo invisible neni dobra akurat tak b singel makat makat

14 Lukáš B Lukáš B | 5. února 2014 v 20:07 | Reagovat

Oooo tady jsou všichni odborníci jak svina... jo opravdový fanoušek hudby se hned pozná...

15 Lukáš B Lukáš B | 5. února 2014 v 20:43 | Reagovat

Jo a ty keci, ohledně Coldplay, ty jsou opravdu k smíchu. U2 jsem poznal v 95. V 97 jsem byl na koncertě v Praze. Od té doby láska přetrvává. Ale láska k hudbě a úcta k jejich tvůrcům. Ne chorobna úchylka. Jako u jiných tady. Jsem asi hluchý ale neslyším nic od Coldplay v hudbě U2, a ani naopak. Ze je tam nějaká malá inspirace, no budiž. Ale nic zlodejskeho. Hudba Coldplay a U2 je dost odlišná, ale nepopírám ze Coldplay nejsou nástupci U2. Ale odmítám poslouchat blby kecy o copyrightu a zlodějstvi... To bych mohl říct i o Killers, One republic, Muse, 30 Seconds to Mars nebo Hurts... Tak se vzpamatuje. Trh hudby je hodně presyceny a je těžke tu něco nového vybudovat, ne-li když jste tu 30 let... Mě osobně by ale těšilo že si z mé kapely někdo bere příklad, že je mu vzorem atd. Všechny výše zmiňované kapely to rádi o sobe říkají, že jim sou naší kluci příkladem a vzorem. Ale všichni si jdou svou cestou. Nebo mi tu chcete tvrdit že jsou bez talentu a jen kradou od U2? Bože vzpamatujte se!! Léčí te si tu mindráky? Fanoušek hudby se takto nechová. Už jsem to sem chtěl napsat dávno ale raději sem to vydychal... Ale už to ve mě vyvrelo. Takže vy všichni nactileti co si říkáte fans a melete tu kritiku uvědomte si co píšete. Já sem velký fans U2 a dokáži je také záporně okomentovat když si to zaslouží. Tak jako Goldy, kterému je to tu často vyčítano. Ale jako fans musíme umět kritiku dávat i přijímat, ale ne se ohánět zlostnymi výlevy proti dalším kapelám, jen proto že je nemam rád. Nás to tu mnohé nezajímá. Nemáte rádi Coldplay či Muse? Tak je neposlouchejte. Coldplay tvoří fantastickou hudbu a nádherné texty. Tak to prekousnete, ze naše kluky brzy vystřídají na trůnu. Král je mrtev, ať žije Král. Tak se brzy stane. Ale já U2 věřím ze opět dokáží vytvořit skvělé album, já mám rád všechny jejich alba, i kritizovane poslední. Jsou tu 30 let a nemusí nám tu dokazovat ze něco umí, to už dávno dokázali. Několikrát přepsali dějiny úspěšnými alby, koncerty které byli vždycky v něčem revoluční a vyjmecne... Co víc si přát? Já sem rad ze jsou, a když se mi občas připomenou budu jen rád. Tak nezoufejme. Oni si dávají na čas a je to pochopitelné, vytvořte něco nového po víc jak 30 letech v hudební branži. Co jste dokázali vy? Platíte je snad každý měsíc ze svých peněz ze vás to tak štve? A Invisible je výborná skladba, na stadionech by zněla skvele, je to krásný kus U2, ničí kopie... Tak se mějte a nezlobte se jestli sem se někoho dotkl... Ale štve mě to urážení U2 a jejich hudby a jiných kapel. Tohle fanoušci nedělají, vždyť k tomu není žádný důvod...

16 ADU2 ADU2 | 5. února 2014 v 21:00 | Reagovat

[15]: Najkrásnejší text o U2 ktorý som kedy čítal...a rešpekt Lukášovi...ja som to tiež do teraz predýchaval...no som rád ,že je tu niekto kto má taký istý názor na chalanov ako ja...veľká vďaka ,GOD BLESS YOU !

17 Johnny Johnny | 5. února 2014 v 23:22 | Reagovat

[15]:Klobouk dolů!

18 mil mil | 5. února 2014 v 23:32 | Reagovat

ja rozhodne nejsem nactiletej fanda ale to neustaly posouvani vydani alba je fakt trapny,ja se vzdycky U2 zastaval ale tohle je uz moc,to ze jsou U2 vzorem pro spoustu kapel je samozrejme super ale kdyz je nekdo kopiruje tak okate tak mi to vadi,Coldplay delaji dobrou hudbu,fantastickou rozhodne ne,posledni albunm U2 je podle me skvely,takze zadny mindraky si tu nikdo neleci jen jsme nekteri zklamani z dalsiho a dalsiho posouvani vydani alba,U2 to maji tezky,kazdej od nich porad ocekava neco vyjimecnyho a samozrejme chapu ze si davaji zalezet ale kdyz slysim od roku 2009 ze vydaji album tam mam pravo byt zklamany a nastvany

19 mil mil | 5. února 2014 v 23:35 | Reagovat

opravdu to nemyslim nijak spatne,invisible se mi moc libi stejne tak ordinary love tak uvidime jake bude nove cd

20 Lukáš B Lukáš B | 6. února 2014 v 6:03 | Reagovat

Ještě jednou se omlouvám pokud sem se někoho dotkl, ale na svých větách trvám.
Já teda v Coldplay tvorbě nevidím nic stejného jako v U2. Ano Coldplay se jim nejvíce přiblížili, ale kopírují je opravdu tak moc? Já v tom kopie U2 nevidím. To spíš v Madness od Muse, to je přesně styl U2, 30% skladeb od 30 seconds to mars je těžce inspirováno U2, Hurts - slyšeli jste je někdo? Ti mi hodně připomínají U2, ať v tvorbě aktuální tak i v mládí. A o One republic ani nemluvím. Takže se dostáváme k tomu co pořád tvrdím, kapely, spousta, si od U2 půjčují, no a co ale?  To je hudební svět, tvrdej, nekompromisní, jako sám život, a U2 v něm dokáží chodit a žít jako opravdoví učitelé a mentori, a tak je to správné.

21 Lukáš B Lukáš B | 6. února 2014 v 6:08 | Reagovat

A kdyby to klukům vadilo a viděli by v tvorbě jiných zásah do jejich autorských práv, určitě by se ozvali a vyjádřili. Ale Coldplay konkrétně si jdou svou cestou, mají jen tu smůlu ze jsou označování za nástupce U2 a že se jejich tvorbě nejvíce přiblížili, což někteří hysyericti fans U2 nemohou překousnout...

22 fru2 fru2 | 6. února 2014 v 6:43 | Reagovat

Lukáši, všechna čest, máš odvahu a v mnohém s tebou souhlasím. Mě docela vadí, že někdo používa slova jako "trapné" a podobně. Já bych už taky chtěl poslouchat nové album, ale chci poslouchat album, se kterým budou sami U2 spokojení a které budou vydávat jako dokončené. To si jako myslíte, že oni si řeknou, že když jim každý druhý "fanda" nadává za zpoždění, tak to vydají tak jak to je a a budou mít klid? Kdo z vás slyšel všechen ten materiál, co nahrávají, aby za ně rozhodoval, zda už je připravený k vydání či ne? Ano, trvá jim to dlouho, ale je to logické. Je těžké téměř po 40ti letech přijít s něčím originálním,aby se neopakovali a oni se stejně budou vždy opakovat, leda by začali skládat dechovku nebo metal, hihi. A co se týče Coldplay a jiných kapel, stejně se na začátku dostaneme k Beatles, od kterých se nechali inspirovat snad úplně všichni umělci :-). Tolerance, to je to, co lidem často chybí a je velice těžké se ji naučit . Je daleko jednodušší být kritický než umět pochválit. Hold je to taková zvláštní globálně virtuálně mediální doba, hihi.
PS: Přiznejte se, kdo z vás si poslední dny v hlavě pobroukává Invisible? Já skoro pořád, což mi dělá radost a život veselejším a o vo tom to je, hihi

23 Lukáš B Lukáš B | 6. února 2014 v 8:11 | Reagovat

[22]: přesně tak... Přesně tak...  Diky za doplnění mých myšlenek, jako bych to psal já... Přesně tak to je, tak a ne jinak.

24 Lukáš B Lukáš B | 6. února 2014 v 8:16 | Reagovat

Ještě dodám že U2 si také dost půjčují od svých idolu, jak zmiňuje fru2 - vše začíná už u Beatles, vygooglujte si je a poslechněte, a můžete také pak tvrdit že jsou to zloději a kopírují něčí hudbu... V knize U2oU2 se o všech těch jejich vzorech dočtete, a myslíte že fanoušci těchto tvůrcu nadávají U2 ze kradou, že napodobují jejich oblíbence?

25 goldschmidchen goldschmidchen | E-mail | Web | 6. února 2014 v 10:12 | Reagovat

Zdá se, že na některých se dlouhá pauza podepsala tak, že se prostě potřebují vypsat.:) Chápu obě strany, přestože se řadím spíše k těm, kteří jsou zklamáni délkou čekání na album (sliby chyby od roku 2009, milý Bono a spol.). Ale zařekl jsem se, že už se nebudu pošklebovat. Mě by spíš zajímalo, jak to nahrávání probíhá, protože nahrávat něco tak dlouho musí být i pro producenta pěkná pruda (přičtěte k tomu to, že do všeho mluví i x-milionů jiných lidí). Všimněte si, že ve všech rozhovorech je vždy řečeno, jak je to s U2 fascinující práce a bla bla bla, ale podle mě je to těžká krizovka ve studiu.

Fakt ale je, že Danger Mouse vydal své vlastní album, pojede na tour a nebude pár měsíců k dispozici, nehledě na to, že vydat album v létě by byla komerční sebevražda. Zvlášť u U2, kteří jsou s prodejem svých desek "na čtýru". To jsou podle mě jediný důvody, proč se práce na albu zastavily a budou pokračovat později. Nechme se nakonec překvapit, jak bude celé album koncipováno, třeba nás to příjemným způsobem překvapí. Invisible je (celkem) dobrá písnička, s ohledem na to, co U2 produkují v posledních letech (důkazem jsou 3 miliony stáhnutí, byť zadax).

Šetřete si peníze, jeďte v létě na dovolenou někam hooodně daleko (jako my v redakci) a sledujte U2czech.blog.cz!:)

26 Lukáš B Lukáš B | 6. února 2014 v 10:27 | Reagovat

Mě je dlouhá pauza úplně u pr...e. Já sem zas tak často neprispivam, jen si čtu a občas se směji některým komentářum... Ale souhlasím i s tebou Goldy, jelikož sem mel vždycky rád, že ses neparal s kritikou kluků a řešíš vše na rovinu. Myslím si přesně to samé co ty, ohledně důvodu vydání. Nechtěl sem to tak na rovinu vysypat, ale myslím si také, že je to hodně těžká krizovka. Možná se kluci jen boji oznámit světu že je jejich múza už dlouho nepolibila. Invisible nám ale dává značnou naději. Každopádně, mě U2 už nic dokazovat nemusí. Vždycky pro mě budou Top...

27 fru2 fru2 | 6. února 2014 v 12:00 | Reagovat

A já jsem zase rád, když se tady diskutuje. Nejhorší téma je mrtvé téma :-). Je aspoň co číst. Jinak si vzpomínám, jak Dan Lanois mluvil o Danger Mouseovi, a že je rád, že nemusí nové U2 produkovat a že mu to nezávidí, takže nevím, kde se říká, jak je to parádní nahrávat s U2, hihi. Ještě si vzpomínám, jak jsem četl článek o mladém hudebním ineženýrovi (nevzpomnu si na jméno), který pomáhal s nahráváním NLOTH a popisoval tam hodně technických věcí. Zmínil, jak si musel najít vlastní systém značení všech záznamů, protože se ho třeba za pár měsíců Edge zeptal, že se chce vrátit k té a té verzi písně a on to musel najít....naprostá šílenost, ale v dobrém slova smyslu, hihi....Sakra, zase jsem měl potřebu se vypsat, sorry, hihi

28 Acrobat Acrobat | 6. února 2014 v 17:55 | Reagovat

a ked to vydaju,tak si to minimalne polovica stiahne z internetu,lebo im bude luto dat 10 euro,alebo neviemkolko CZK za ich album (trosku som odbocil...)!!! Zopakujem co uz som povedal predtym... Je mi jedno ci to vydaju za dva,alebo osem mesiacov. Pockam si .

29 mmm mmm | 6. února 2014 v 19:30 | Reagovat

to je to najhoršie. Je internet a každý na všetkom šetrí lebo na nete je všetko už. Potom sa čudujme ,že posledné albumy sú komerčne najhoršie.

30 Jasmin Jasmin | 7. února 2014 v 11:37 | Reagovat

Mě je štve, že se to stále posouvá, já už jsem se opravdu na přelomu léta/podzimu viděla někde na koncertě...takhle to zase zklouzne až na rok 2015. Takže jo, trvá to dlouho...5 let od mého posledního koncertu je sakra prodleva

31 fru2 fru2 | 7. února 2014 v 12:17 | Reagovat

[30]: nesmutni, zajdi si na jiné koncerty, aspoň pak budeme moci porovnávat. Já se těším v květnu u nás v Ostravě na Petera Gabriela a pak na skvělé Coloursy a čekání na desku si zpříjemním třeba poslechem nových alb Becka a Damona Albarna z Blur :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama